måndag 18 maj 2009

Detox



I förra veckan började jag en detoxkur. Jag har ätit en massa godis och skräpmat under våren och nu var det dags att bli av med lite skit. Jag har inte testat någon kur innan så jag ville börja lite försiktigt. Jag hittade en sida på nätet http://www.renewlife.se/ som sålde en "nybörjar-kur" på femton dagar där man fortfarande kunde fortsätta äta "vanlig" mat, och jag tyckte att det kändes lagom. Man får ju inte äta kött, ägg, mjöl, mjölk o.s.v. men man får fortfarande äta grönsaker, bönor och sådant. Det blir svårare att hitta vettiga proteinkällor men man slipper de där dieterna där man bara dricker olika juicer. Jag behöver fast föda..!


Första dagarna var hemska. Man ska kanske inte säga så, men det var det. Jag var jättetrött och hade hemskt ont i huvudet. Jag ville bara ge upp, helt enkelt.


Men nu på femte dagen så börjar det kännas bättre. Jag är fortfarande inte sådär härligt pigg och inte lätt som en fjäder heller, men det börjar bli uthärdligt. Förhoppningsvis så är jag på väg mot den där härliga känslan som de som gjort detox-kurer innan mig beskrivit. Jag håller tummarna och hoppas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar