tisdag 16 juni 2009

Sommarstugelängtan

Mamma har en sommarstuga som vi varit i varje sommar sedan jag var liten. De senaste åren har jag inte varit där lika ofta, trots att jag idag bor mycket närmare än vad jag någonsin gjort. Men jag har väl helt enkelt inte haft något större intresse för det. Men det har verkligen ändrats i år. Jag sitter på jobbet och längtar efter att kunna komma ut till landet för att pyssla i trädgården och ta hand om huset.



Igår sa även min sambo, som tidigare inte heller varit så intresserad av det att han också kunde tänka sig att åka dit lite oftare. Jag tycker att det är underbart om jag kan få med mig honom ut dit för att sova några nätter då och då. Min mamma är inte där mer än några veckor om året så vi kommer att kunna ha det som vårt alldeles "egna" under större delen av året.

Nu till helgen kan det bli svårt att hinna med midsommar och allt på intågande, men nästa helg kanske. Åh, jag längtar!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar